Kdyby měli lidé jako třeba Baťa, Kolben s Daňkem a jim podobní v dobách, kdy začínali s byznysem, ty možnosti, jež mají podnikatelé v současnosti, to by se jim bývalo panečku podnikalo! Rozjeli by výrobu, vrazili do toho šílené peníze a pak svou nabídku jednoduše hodili na internet, ke kterému by měl přístup kdekdo na celičkém světě. A pak?
Pak už bychom možná jejich jména ani neznali. Prostě proto, že kdyby se spolehli jen na to, že je webová stránka proslaví po celém světě a bude je prezentovat natolik dokonale, že už nebude třeba dělat nic jiného než samotné řemeslo, splakali by určitě nad výdělkem.
Jednak proto, že by nevěděli, co si s takovou internetovou stránkou vůbec počít, aby jim byla dobrým sluhou, a jednak proto, že tehdy ještě nebyly ani SEO služby , které by jejich problémy s internetovou prezentací pomáhaly vyřešit.
Takže by si založili internetové stránky, sám Baťa by jich možná mohl mít třeba i 999,90, ale k ničemu by to nebylo. Pokud by tehdy existovalo stejné množství internetového balastu, jaké existuje dnes. Prostě by si jich lidé v té záplavě různých sdělení sotva aspoň všimli.
Ovšem dnes už máme (alespoň v tomto ohledu) daleko příznivější životní i podnikatelské podmínky a proto bychom si měli logicky počínat daleko rozumněji, než by si počínali oni slavní podnikatelé, kdyby se bývali dostali na síť. Měli bychom se, jsme-li podnikateli, na internetu kvalitně prezentovat a mít záruku, že se o nás svět dozví.
Ovšem navzdory tomu se svět o nejednou z našinců prostě nedozví. Protože tento dělá úplně stejnou začátečnickou chybu, jakou by udělal třeba i slavný František Křižík, kdyby se ve své době a při své úrovni poznání pokoušel prodávat lampy přes internet. Prostě se tak jaksi zapomínáme prezentovat způsobem, jenž by nás dostal na pomyslné výsluní a před zraky početného davu zvědavců a zájemců. A bez těch se byznys prostě dělat nedá. A pokud už ano, pak nanejvýš tak v okruhu několika nejbližších ulic.
Ono je na to totiž třeba jít s rozumem a systematicky. Tedy nejen web založit, ale také ho pomocí SEO služeb dostat na přední pozice ve vyhledávači, tam, kde každý s hledáním začíná a nejeden také končí. Chce to mít na takovém webu kvalitní texty od copywriterů s klíčovými slovy, díky nimž se na takovou stránku dostanou zákazníci ze všech možných internetových odkazů.
A pokud už jste web založili, ovšem tento hojnou návštěvností neoplývá, nezoufejte. Nehoníte pozdě bycha. Takové opomenutí lze kdykoliv napravit, a to optimalizací.
A pak to jede. Pokud se tedy člověk spojí se skutečně profesionální společností, jež se účinností webů živí dnes a denně, jež zařídí, aby vše bylo takové, jaké to má být.
Protože jen v takovém případě se dílo daří. A jen v takovém případě máte naději, že i z vás jednou bude nějaký ten Baťa, Kolben nebo Daněk.